Deze website van Hyundai gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten en deze verbeteren.
Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij je relevante advertenties tonen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Meer informatie
Accepteer
Top

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Electric

Hyundai IONIQ Electric 9.226
Hyundai IONIQ Electric

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Ton Robers09-08-2018
      (8.9)

      Na 18 maanden Volvo V40 gereden te hebben, deze is helaas totall loss na verzeilt geraakt te zijn in een ketting botsing, besloten electrisch te gaan rijden, eigenlijk meer financieel gedreven dan milieu gedreven. nu inmiddels 11.000 km gereden en kan alleen maar zeggen, helemaal top! Rustig, veel opties, etc etc. Waar ik in het begin erg bang voor was , was de beperkte hoeveelheid kilometers uit 1 lading, in de praktijk is dit dus 220 km. Maar gezien het snelle laden wat deze auto doet, eigenlijk helemaal geen probleem in de praktijk. Ik heb thuis een laadstation van Eneco en dat maakt alles wel iets eenvoudiger. Als je gebruik moet maken van openbaar laden, wordt alles wellicht iets lastiger en duurder. Minpuntje bij electrisch laden langs de snelweg is het feit dat deze stations ver afgelegen zijn van de benzine stations, en de weg naar zo'n station meestal als ZEER onveilig mag worden bestempeld. Met dank aan Shell, BP en Totall!

    • Richard Prenger10-07-2018
      (7.7)

      Het is een goede auto alleen het gebeuren van de navigatie en de laadstations loopt hopeloos achter De nieuwe laadpalen staan er niet in en zeker niet de snellaad stations. Dat is echt een ergenis, en zit wifi in de auto dus kan via je telefoon het internet op maar dat is alleen voor verkeers informatie?? Ik had meer van de auto verwacht en zeker van de importeur, helaas laat dat te wensen over. Hun oplossing is gebruik je gsm voor de laadstations etc. Laat nou net de wetgever daar iets van vinden gsm gebruik in de auto, volgens hyundai nederland is dat de enige optie. Dus waarom dat luxe uitziende display er in zit geen idee, mijn gsm is betrouwbaarder.

    • Marcel Kort09-06-2018
      (8.6)

      IONIQ Premium in februari 2018 aangeschaft. Ik rij de auto als taxi in Amsterdam en heb al bijna 20.000 km gereden. De auto rijdt erg fijn, is comfortabel en het laden vind ik erg mee vallen. De actieradius is in de praktijk zo'n 200 km wat voor mij goed te doen is. Aan de snellader is de batterij in ongeveer 30 minuten weer opgeladen (94%). Ik ben erg blij met de extra investering in de Premium uitvoering, de bekleding, kunstleer met ventilatie gaatjes (net van echt te onderscheiden) is erg mooi en het schuifdak is ook fijn, je hoeft dan minder snel de airco aan te doen wat weer batterij scheelt. Als je op zoek bent naar een betaalbare EV, dan ben ik van mening dat de IONIQ de beste optie is. De nieuwe Leaf heeft problemen als je meerdere keren per dag aan de snellader gaat, dat zou voor mij een probleem zijn. Hiervoor reed ik een diesel (Volvo S80), die had uiteraard een veel betere actieradius, maar voor de rest is het veel leuker om een EV te rijden! MK

    • Maarten Hoogslag Coaching, training 07-06-2018
      (9.4)

      Een bijzonder fijn rijdende auto en fraai om te zien. De reden dat ik hem heb is echter dat hij elektrisch is.... Het milieu staat voor mij op 1. Hij is vlot en super-super zuinig. Hoewel de actieradius minder groot is dan van auto's die momenteel op de markt komen ben ik er achter gekomen dat iets anders veel belangrijker is: hoe snel en tot hoe vol kun je onderweg laden? Nou, in korte tijd (20/35 minuten) tot 93%. Met de nieuwste Ultrasnelladers van Fastned weet de Ioniq wel raad, beter dan enkele concurrenten. Het laden is plannen, en ik doe dat nu bijna gedachteloos. 40.000 km per jaar? Prima te doen!

    • Christel Elbers07-06-2018
      (8.6)

      Rijdt prima, niet heel erg gevoelig voor iets hogere snelheid. Adaptieve cruisecontrol is prima, maar schokt bij het opmerken van voorligger. Kofferbak is bescheiden. Grootste gemis is een app om te zien hoeveel er geladen is of om airco aan te zetten. Al met al prima karretje!

    • Rob Freriks18-05-2018
      (7.4)

      Fijne auto om mee te rijden. We hebben de auto nu 1 maand en de beginstand stond vanmorgen ( 18-5-2018) op 243 kilometer. We hebben de ervaring dat we dat ook kunnen rijden. We zijn erg positief maar wachten wel met smart op die app dat je op afstand kunt voorverwarmen en de ruiten al ijsvrij kunt laten maken. Tevens zou ik het prettig vinden om te kunnen selecteren op snellaad-stations. Dit doe ik nu op mijn mobiel maar zou toch ook in de auto moeten kunnen.

    • Reijer Kok22-03-2018
      (8.9)

      Goede auto met een goede range. Vooral snelladen en het kunnen koelen en verwarmen van de batterij zijn grote voordelen. Wel jammer dat de navigatie geen goede mogelijkheden heeft met het integreren van snelladers tijdens lange reizen zoals Tesla heeft. Daarnaast mis ik heel erg een app om de auto voor te verwarmen en de huidige range in te zien, in Amerika heeft de Ioniq dit wel.

    • Warner Kleijn23-02-2018
      (8.3)

      Ik rijd sinds juli 2017 een Hyundai Ioniq Electric. Een geweldige comfortabele auto! Na jaren schakelauto's te hebben gereden een verademing in deze auto achter het stuur te zitten. Voor het milieu is deze auto een goed antwoord, zeker als je met zonnepanelen je eigen elektriciteit opwekt. Er is ??n maar: de accucapaciteit is geen 280 maar in de zomer hooguit 220 km en in de winter "volgeladen" slechts 195 km. Bij gebruik van verwarming/airco gaat er in de winter met gemak 30 km af van de range. en als je dan ook nog 's avonds rijd kost dat ook accucapaciteit. Zeker met de huidige matige spreiding van snellaadstations in Nederland zou de accucapaciteit hoger moeten zijn. Netto 300 km zou veel beter zijn, dus met een fabrieksopgave van circa 400 km. Dan kun je overal in Nederland komen zonder in paniek naar een oplaadstation te moeten zoeken.

    • L.I. van Dijk19-02-2018
      (8.3)

      De IONIQ is een prima auto qua design en comfort. De Premium uitvoering is van alle gemakken voorzien, zoals achterbank verwarming, stuurverwarming, draadloos opladen, Apple CarPlay, goed geluid, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel etc. Helaas heeft de auto ook een aantal minpunten: - de reikwijdte is veel minder dan opgegeven (170 km) - bij zwarte ?bumpers? blijft het logo voor in het lelijke grijs. - veel systemen vallen uit als het sneeuwt. Achter dit logo zitten namelijk veel sensoren. Deze worden geblokt als er sneeuw op komt. Tip aan de fabrikant: verwarmen? - afstand houden tot de voorganger werkt niet bij scherpe bochten - opladen tot maximaal rond de 6,7 KW... dus thuisopladen duurt lang (kan geen gebruik maken van de 3 fase aansluiting) - de navigatie is sterk verouderd. De A6-A1 is toch al een tijdje aangepast met de spitsstrook etc. Verdere kleine minpuntjes zijn de rijmodes instellingen worden niet onthouden en uitschakelen van de standaard knoppen.