Reviews over de Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai IONIQ Hybrid 9.230
Hyundai IONIQ Hybrid

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Mascha01-09-2017
      (9.4)

      Ik heb de auto ruim een maand en hij rijdt heerlijk. Gemiddeld verbruik 4.2 l/100 km. Ruime luxe auto die gezien mag worden!

    • Herman Smulders04-08-2017
      (9.4)

      Ik rijd nu 7 maanden in de Comfort versie en heb zojuist de 15000 km beurt laten uitvoeren. Deze auto is in ??n woord fantastisch. Goed voor het milieu en de portemonnee (tot nu toe bijna 1000 euro op brandstof bespaard), mooi interieur en ziet er van buiten als een normale auto uit. En bovenal: G??n laadpaal nodig! Het rijcomfort is uitstekend en als je de ecostand goed weet te gebruiken is de auto snel en zuinig, momenteel 1 op 24,5. Compliment voor Hyundai. Ik snap niet waarom er nog niet v??l meer Hyundai IONIQs rondrijden.

    • Dian 13-06-2017
      (9.4)

      Prima auto, kan ik iedereen aanraden. En zeer tevreden over de dealer, en de nazorg bij kleine ongemakken in het begin. Zou deze auto zo weer kiezen!

    • Ronald Ouden15-05-2017
      (8.6)

      Rij nu een week in de IONIQ hybride en kende de auto al een beetje omdat dit de "proefrit-auto" is en het bevalt prima. M.n. de adaptieve cruise control werkt perfect. Het zit lekker, rijdt fluisterstil zeker in EV modus. En iedereen vindt het ook een mooie auto.

    • Kees Duijn Schouten15-05-2017
      (8.6)

      Erg zuinige auto, 4 liter per 100 km is makkelijk haalbaar, cruise werkt zeer goed. Comfort is goed, auto is comfortabel en erg stil. Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel went snel net als alle andere luxe.

    • Yvonne 29-04-2017
      (10.0)

      Met deze temperaturen: heerlijk stoel- en stuurverwarming. De LKA werkt vooral op de snelweg perfect en de adaptive cruise control geeft een heel veilig gevoel. 100% tevreden!

    • Wim Brant08-04-2017
      (9.1)

      Rijd zins een maand de Ioniq F.E. hybride. Hele fijne auto en vooral zuinig bij gemiddeld gebruik. Conclusie: een aanrader. Zeker kwaliteit/prijs verhouding voor een ruime veilige middenklasser met veel aanwezige opties. ??n verbeter punt te noemen: remblokken dienen verbeterd te worden i.v.m. wat krakend geluid bij rustig remmen e/o rem loslaten bij optrekken v.d. auto. Volgens dealer wordt er naar een betere oplossing gekeken. Verder een top auto.

    • Fons Waals04-04-2017
      (9.7)

      Heb Toyota landcruiser, pajero en outlander gereden,deze auto is zeker zo comfortabel en Shell is hoogstwaarschijnlijk minder blij als ik met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.7

    • Ren? Scheffers30-03-2017
      (8.9)

      Na ruim 36 jaar continu een verstokte Honda rijder te zijn geweest heb ik afgelopen week een definitieve overstap naar een Hyundai Ioniq Hybrid Premium gemaakt. Deze keus is gemaakt op prijs/kwaliteit, aantrekkelijk design, economie, DCT automatische aandrijflijn, zeer complete uitrusting met tal van veiligheidsvoorzieningen, NCAP 5 sterren crashtest, goede testrecensies van nationale en internationale autobladen en tal van design prijzen. Eindelijk een volwaardige hybride die er intern als een gewone maar zeer net afgewerkte auto uitziet. Hij rijdt werkelijk fantastisch, comfortabel, en in de ECO stand regelmatig volledig elektrisch. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Geloof mij maar dat Hyundai deze klassebak een knockout uitdeelt aan, Kia, Toyota en Honda hybrids met hun wereldvreemd futuristisch design. Enkele verbeter-aandachtspunten: 1. Waarom wel een welkomstverlichting in de spiegel/portiergreep maar geen licht in het dashboardkastje? 2. Waar is de buitenspiegel verwarming? 3. De TomTom navigatiekaart loopt hopeloos achter. 4. Het infotainment werkt feilloos maar komt nooit terug in de pagina waarop ik het heb verlaten. 5. Een reservewiel/thuisbrengertje wordt als dure extra accessoire aangeboden maar zou eigenlijk standaard moeten zijn. Die compressortjes met een lekkagevulmiddel kosten je altijd een nieuwe band.

    • Patricia Visscher19-03-2017
      (8.9)

      Tevreden met mijn Hyundai IONIC Hybrid Premium, kleur blauw. Mooie auto van buiten en van binnen en een plezier om er in te rijden. Weinig motorgeluid, comfortabele stoelen, hands free bellen, alles bij de hand. Uitzicht achter is even wennen, achteruitrijcamera heel prettig. Waarschuwingssignalen in zijspiegels voor auto's in de dode hoek. Geen achterruitenwisser, die mis ik af en toe. Een ding valt me erg tegen: het verbruik. Nu ruim 4000 km is verbruik 1:20,1. Dat is dat toch veel lager dan wordt vermeld in de folders en publicaties (3,4 liter op 100 km = 1:29,4). Ik rijd 80% op de snelweg. Maar verder ben ik blij met deze auto met veel luxe, veel ruimte en goede rijeigenschappen.

    • Meta Halma Halma16-03-2017
      (10.0)

      Wat een auto! Motorvermogen is meer dan voldoende, in sportstand gewoon super. Ook op de tussensprint trekt de auto lekker door. Het is een mooi ontworpen auto. Prachtig design binnen en buiten, niet te veel blink blink en toch leuke extra details. Qua comfort heb ik helemaal niets te mopperen. Zit goed, rijd goed, voelt goed, zzooeeeffffff. En eindelijk ook een auto die voor Milieu 5 sterren krijgt! 1 op 20 is makkelijk haalbaar, en maak je een sport ervan om extra zuinig te rijden, dan is 1 op 25 gewoon normaal. Absoluut geen spijt van deze aankoop. De auto trekt veel kijkers. Ik zie mensen regelmatig van de fiets afstappen om nog een keer te kijken :). Dus moet de IONIQ wel mooi zijn.

    • Fred Otto25-02-2017
      (9.1)

      Ondanks dat een aantal testers aangeven dat het een alledaags model is ben ik van mening dat het zeer geslaagd sportief ogend model is. De buren in m'n straat vinden allen het model "echt" mooi. Ik heb de Ioniq nu haast 3 maanden en heel veel over de betrouwbaarheid valt er dan natuurlijk nog niet te vertellen maar op basis van de ervaring uit het verleden zal dat wel goed zitten. Het rijden in de auto is gewoon comfortabel en ontspannen. Het schakelen van de versnellingsbak of het overschakelen naar alleen elektrisch en omgekeerd is nauwelijks waarneembaar. Tijdens de koudere dagen valt op dat het verbruik bij korte ritten vrij hoog is (1 op20) in vergelijking met dagen dat het al wat warmer is (1 op 23). Wanneer de ritten wat langer zijn ( 10km) wordt het verbruik gunstiger. Ik moet hierbij wel vermelden dat er gewoon (stevig) doorgereden wordt. Ik verwacht een gemiddeld verbruik van 1 op 25 zodra het warmer is. Een groot gemis vindt ik het ontbreken van een thuisbrenger!

    • Rob Buter30-01-2017
      (9.7)

      Rijdt minstens zo zalig als mijn Audi A4 . Het gemiddelde brandstof gebruik moet ik nog testen. De auto heeft aldoor aan /- 8l/100km. Ben zeer benieuwd.

    • Jilles Kozijn29-12-2016
      (9.4)

      Wij rijden onze Ioniq sinds kort, maar wij zijn zeer enthousiast. Hij is stil, zuinig en comfortabel. Onze vorige auto was een VW Golf GTI , echt een uitdagende, snelle auto, in tegenstelling tot de Ioniq die juist uitnodigt tot effici?nt en zuinig rijden. Wij zijn nog lang niet bekend met alle mogelijkheden, die de Ioniq biedt. Dat moeten wij gaandeweg allemaal nog ontdekken. Maar het is een feest om erin te rijden! Het is voor ons de eerste keer dat wij in een automaat rijden. Het bevalt uitstekend. Het gaat heel soepel en geruisloos. Het overschakelen van benzine naar elektromotor gaat ongemerkt. Een schema op het dashboard laat duidelijk zien welke bron er gebruikt wordt. Een minpuntje is de parkeerrem. Voor mensen met verminderde spierkracht in het linker been is dit moeilijk te bedienen. Een knop op het dashboard zou makkelijker zijn.

    • Hans Driesen18-12-2016
      (10.0)

      Dit is een geweldige ervaring op autogebied. De beste auto die ik ooit gekocht heb. Het is werkelijk een genot om er in te rijden. Het enige wat ik nog moet doen in deze auto is sturen, de rest is allemaal geautomatiseerd. De actieve crusecontrol is fantastisch en reageert super snel. Het bedieningsgemak van de auto overtreft alles. Het ruimtegevoel binnenin geeft je het gevoel van vrijheid, je hebt ruim zicht naar voren en de zijkanten. Het zicht naar achteren is beduidend minder, maar omdat je een achteruitrijcamera hebt, hoef je niet achterom te kijken bij het achteruitrijden. De beenruimtes voor- en achterin zijn zeker ruim voldoende en hij beschikt ook nog eens over een grote kofferruimte. Tijdens het rijden kun je amper horen dat de motor draait. Dit is vooral tijdens het converseren met elkaar erg prettig te noemen. De geluidsinstallatie is van voortreffelijke kwaliteit en dat mag ook gezegd worden van de navigatie. Handsfree bellen is een genot.

    • Dillmann17-12-2016
      (9.4)

      Perfecte inruil voor mijn Audi A6 3.0 TDi Quatro. Geloof het of niet, maar de Ioniq ziet er beter uit en rijdt net zo comfortabel. Door de hybride aandrijving mis ik niet veel vermogen effectief. Wel lagere kosten voor wegenbelasting en verzekering. Verbruik ook wel iets maar door lagere dieselkosten valt het voordeel mee. Ben nog niet boven de 5.5l/100km gekomen. Ook is deze auto veel completer en heb ik eindelijk een goede muziek interface die foutloos lijkt te werken. Wel jammer dat de android auto en iPhone auto opties niet werken. Iets te maken met Goodle en Nederland. Van Apple weet ik niet wat het euvel is. De dealer wist het ook niet.

    • Hans 08-12-2016
      (8.9)

      Heb niet lang getwijfeld na eerst in een Tucson en IX35 gereden te hebben, om een Hyundai Ioniq Hybrid aan te schaffen. Mooi model, automaat heel comfortabel, zeer zuinig. Het geheel voor een aantrekkelijke prijs. Veel toeters en bellen o.a. stuurwielverwarming en stoelverwarming voor en achter. Minpuntjes zijn echter het ontbreken van een reservewiel, een krik en een wielmoersleutel. Daarvoor in de plaats een mobiliteitsgarantie, echter ik wissel liever zelf een wiel, dan hoef ik niet te wachten (op de Afsluitdijk).

    • Andre Heijden11-11-2016
      (8.6)

      De eerste kilometers zijn zeer goed bevallen. Gemiddeld 1 op 22.6. Auto is nog niet "los". Zeer comfortabel en lekker stil. De combinatie Benzine met electro is optimaal. Soepel verander je van aandrijving zonder merkbaar verschil in rijgedrag of geluid. Praktisch is vooral de ruime kofferbak.